شماره :
175
یکشنبه 1400/07/25 11:16

ETF(صندوق قابل معامله در بورس) بیت کوین تقریباً تایید شد این برای سرمایه گذاران چه معنایی دارد؟

با آماده شدن کمپانی ProShares برای راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس ، انتظار می رود که دیگران به دنبال بررسی پیشنهادات اضافی SEC(کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا) باشند.

انتظار می رود اولین صندوق قابل معامله با بیت کوین از روز سه شنبه شروع به معامله کند و بیشترین ارز رمزپایه شده را در اختیار اکثر سرمایه گذاران با حساب کارگزاری قرار دهد. در اینجا نگاهی به معنای آن می اندازیم.

چه اتفاقی می افتد؟
ProShares روز جمعه برنامه هایی را ارائه داد و زمینه را برای راه اندازی ETF استراتژی بیت کوین فراهم کرد. انتظار می رود این مسیر توسط صندوق های دیگر طی دو هفته آینده ادامه یابد زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیشنهادات اضافی ارائه شده در ماه اوت توسط مدیران دارایی Valkyrie Investments ، Invesco و VanEck برای فروش ETF بیت کوین به سرمایه گذاران را بررسی می کند.

به گفته افراد آشنا ، شرکت ها انتظار ندارند پیشنهادات آنها رد شود ، اگرچه SEC می تواند همه یا همه برنامه ها را تأیید ، رد یا موکول کند.

پیشنهادات جدید ETF مشمول یک دوره بازبینی SEC 75 روزه است. اگر تنظیم کننده ها اعتراض نکنند ، وجوه برای معامله در نظر گرفته می شوند.

 

دوشنبه پایان دوره بازبینی صندوق ProShares است. پس از چهار نهاد اولیه در این ماه ، پنج شرکت دیگر برای فهرست بندی وجوه مشابه از SEC درخواست کرده اند و احتمالاً در ماه های آینده تصمیماتی در مورد آنها گرفته خواهد شد.

صنعت مدیریت دارایی سالهاست برای فروش ETF بیت کوین تلاش می کند تا به دنبال افزایش ارزش ارزهای دیجیتال باشد. برخی در صنعت می گویند سرمایه گذاران باید به ارزهای رمزنگاری شده اختصاص دهند ، این بدان معناست که مقدار کمی از پرتفوی خود را به کلاس دارایی ها اختصاص می دهند تا بازدهی را افزایش داده و دارایی ها را متنوع کنند. به گفته افراد در صنعت ، ETF بیت کوین این کار را آسان تر می کند.

 

ETF بیت کوین چیست؟
صندوق قابل معامله در بورس سرمایه گذاری است که قیمت سبدی از دارایی های اساسی را ردیابی می کند و در بورس های اوراق بهادار ایالات متحده قابل معامله است. در این مورد ، صندوق ها به جای بیت کوین ، قیمت معاملات آتی بیت کوین معامله شده در بورس کالاهای شیکاگو را پیگیری می کنند.

چرا این ETF ها مبتنی بر آینده هستند؟
این وجوه بیت کوین واقعی را در خود نگه نمی دارد. در عوض آنها در مورد معاملات آتی بیت کوین معامله می کنند ، که به طور جداگانه در مبادلات قانونی ایالات متحده مانند CME ( بورس تجاری شیکاگو) معامله می شود.


 

تنظیم کننده ها ETF های مبتنی بر آینده را ترجیح می دهند زیرا SEC فاقد صلاحیت در مورد مکان های معاملاتی رمزنگاری است که به عنوان مبادلات در ایالات متحده ثبت نشده است SEC می گوید که سرمایه گذاران را در برابر تقلب و دستکاری آسیب پذیر می کند زیرا تنظیم کننده ها هیچ بینشی در مورد اینکه بیت کوین از کجا می آید و قیمت ها چگونه تایین می شود ندارند.

SEC صندوق های قابل معامله در بورس که بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده را مستقیماً در اختیار دارند تأیید نکرده است و آژانس پیشنهاد کرده است که در حال حاضر از چنین حرکتی حمایت نخواهد کرد.

چه چیز دیگری در این صندوق ها وجود دارد؟
ProShares در دفترچه اعلام کرد که این صندوق در درجه اول در آینده بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد. قبلاً این شرکت قصد داشت سهام ETF های کانادایی را خریداری کند و سرمایه گذاری های مشترکی را که بیت کوین را به عنوان راهی برای به دست آوردن خط مستقیم تری از سکه های واقعی نگه می دارد ، خریداری کند.

 

مدیران دارایی های دیگر ، از جمله Invesco و VanEck ، پیشنهاد کرده اند دارایی های مشابهی فراتر از آینده بیت کوین داشته باشند.

SEC اعلام کرده است که با توجه به ملاحظات نظارتی که در بالا ذکر شد ، ETF های مبتنی بر آینده را برای رمزنگاری ترجیح می دهد ، بنابراین در صنعت این انتظار وجود دارد که تمام وجوه به عنوان ETF های آتی بیت کوین ساده ادامه یابد.

ETF ها برای سرمایه گذارانی که می خواهند به راحتی مجموعه ای از دارایی ها را خریداری کنند ، جذاب است. در غیر این صورت ، سرمایه گذاران مجبورند آنها را مستقیماً خریداری کنند.

آیا معامله ای با آینده وجود دارد؟
برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال شکایت دارند که ETF های مبتنی بر آینده به دلیل هزینه خرید و فروش قراردادهای آتی و سایر نگرانی ها بیت کوین را به طور کامل ردیابی نمی کنند. آنها ادعا می کنند که سرمایه گذاران ETF های آتی بیت کوین می توانند در صورت صعود ارزهای دیجیتال با عملکرد نامرغوب مواجه شوند.

آیا به همین دلیل است که بیت کوین دوباره دیوانه شده است؟
آره. بیت کوین در روزهای اخیر افزایش یافته است و طرفداران ادعا می کنند که راه اندازی ETF بیت کوین مشروعیت این ارز رمزنگاری شده را افزایش می دهد و دسترسی سرمایه گذاران نهادی را آسان تر می کند.


 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

 

 

تماس با فاوین

 

 تهران، خیابان قائم‌ مقام ‌فراهانی، خیابان هشتم، پلاک 4

 021-86122813

 [email protected]

 Favin.ir

 کد پستی : 1586854916

     

 

X