شماره :
147
شنبه 1400/01/28 01:42

مرور چند پیش بینی بزرگ از قیمت بیت کوین در سال 2021

قیمت بیت کوین در این هفته به بالاترین رکورد خود رسید و در چهارشنبه 14 آوریل تقریباً به 65000 دلار رسید. با توجه به این سطح قیمت بیت کوین و سقف بازار آن که به راحتی روی 1.17 تریلیون دلار نشسته است، سوال اصلی این است بازار فعلی چگونه افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری را خواهد دید؟

گردآوری مشهورترین پیش بینی های قیمت بیت کوین

در ادامه برخی از صحبت های مشهورترین افراد و موسسات ارز دیجیتال وجود دارد که ثبت شده اند:

 

JPMorgan .1

در ماه مارس، گزارش شد که تحلیلگران بانک سرمایه گذاری بزرگ ایالات متحده JPMorgan ، قیمت بیت کوین را 130000 دلار پیش بینی می کنند اگرچه هیچ مهلتی برای پیش بینی آنها ارائه نشده است. مدیرعامل JPM ، جیمی دیمون، در انتقادات خود از بیت کوین در گذشته جدی بود. اما مشارکت فزاینده شرکت در پروژه های ارز دیجیتال نشان دهنده ادغام فزاینده صنعت کریپتوکارنسی در بخش مالی سنتی است.

 

MicroStrategy .2

مدیرعامل MicroStrategy ، مایکل سایلور، به دلیل تبدیل ذخایر نقدی شرکت خود به بیت کوین و تشویق سایر رهبران شرکت به پیروی از این امر مشهور است. در آخرین برآورد MicroStrategy قیمت بیش از 90000 دلار را برای بیت کوین پیش بینی کرده بود. جای تعجب نیست که سایلور طی مصاحبه ای در ماه مارس گفت که "او می تواند بیت کوین را ببیند که به یک میلیون… [یا] پنج میلیون می رسد."

 

 Pantera Capital .3

در اواسط سال 2013 به عنوان صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال اصلی آمریکا راه اندازی شد و قیمت بیت کوین را 115000 دلار قبل از سپتامبر 2021 پیش بینی کرده است. با توجه به روش پیش بینی و همچنین شفافیت آنها در مورد مبنای منطقی آن، ما این مورد را دقیق ترین پیش بینی می دانیم.

 

نتیجه گیری

پیش بینی ها به تنهایی مهم نیست و یا اینکه از طرف چه کسی انجام می شود. همچنین برای بالا بردن بیت کوین به سطح قیمت شش رقمی نیز کافی نیستند. آنچه که مورد نیاز است خریداران مشتاق و دلالان هستند، خواه سرمایه گذاران انفرادی باشند یا موسسات بزرگ.

در خصوص موسسات بزرگ قبلاً به خزانه ارز دیجیتال شرکت MicroStrategy اشاره شد. شاید به دنبال توصیه های سایلور که به هزاران نماینده شرکت ارائه شده بود، مجله تایم اخیراً اعلام کرده است که خود نیز بیت کوین خریداری کرده است. علاوه بر این غول های مالی مانند BlackRock و MasterCard که اخیراً درگیر بیت کوین شده اند، هیچ شکی در ایجاد اشتیاق نهادی برای اختراع ساتوشی ناکاموتو وجود ندارد.

شاید قانع کننده ترین دلیل سوق دادن سرمایه گذاران بزرگ و کوچک به بیت کوین، انتظار و یا در واقع مشاهده تورم بالا باشد. زیرا با توجه به اینکه بانک های مرکزی در سراسر جهان در برابر  COVID 19، میلیاردها واحد ارز فیات تازه چاپ می کنند، شرایط کاهش ارزش ارزهای فیات و افزایش هزینه کالاها و خدمات در حال مهیا شدن است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

 

 

تماس با فاوین

 

 تهران، خیابان قائم‌ مقام ‌فراهانی، خیابان هشتم، پلاک 4

 021-86122813

 [email protected]

 Favin.ir

 کد پستی : 1586854916

     

 

X