شماره :
123
یکشنبه 1399/12/24 05:23

آینده بیت کوین : 12 سناریو از صعودی تا نزولی

هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای بیت کوین خواهد افتاد. نه افراد بدبین ، نه افراد خوش بین و طرفدار بیت کوین ، و نه حتی ساتوشی ناکاموتو.

ارز رمزنگاری شده بیت کوین زمانی که بزرگ می شود چه خواهد شد؟  Andreas Antonopoulos ، سفیر بلامنازع بیت کوین ، فکر می کند بعید است که یک چیز واحد باشد. وی می گوید: “هیچ مورد استفاده واحدی وجود ندارد.” “این ایده که بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شود یا بیت کوین به عنوان وسیله ای برای مبادله استفاده می شود – بیت کوین به همه روشهای ذکر شده ، در مکانهای مختلف استفاده می شود. “

حرف او این است که بیت کوین در حال حاضر در حالات مختلفی در دنیای واقعی کار می کند و این کار را با روشی که نمی توانیم پیش بینی کنیم ادامه می دهد. او می گوید: “هرچه به طور گسترده تر استفاده شود ، استفاده های آن پراکنده و پراکنده می شود”

این مقدمه است برای اینکه بگوییم این سناریوها به طور جداگانه متقابل نیستند ، جامع نیستند و مطمئناً اختلاف نظرها و بحث ها را برمی انگیزند. اما با توجه به تمایل مجدد جریان اصلی به بیت کوین، این لحظه خوبی برای مکث ، تأمل و در نظر گرفتن طیف وسیعی از نتایج بالقوه به نظر می رسد. بیت کوین یک ایده آینده نگر است. برخی از افراد کاری را که امروز بیت کوین می تواند انجام دهد ، گرامی می دارند ، اما بیشتر قهرمانان آن به آنچه ممکن است فردا انجام دهد اشاره می کنند.

پس، فردا چگونه خواهد بود؟ به طور خاص ، در مورد 2030 چطور؟ ما آن سال را انتخاب کردیم زیرا این تاریخ به اندازه کافی برای تغییر زمان مناسب است ، اما اگر خوب دقت کنید باز هم به اندازه کافی نزدیک است. من با طیف وسیعی از تندروهای بیت کوین صحبت کردم تا در 12 سناریوی بالقوه ، خوب و بد ، از شکست قاطعانه تا برد مقتدرانه بیت کوین، را بررسی کنم.

 

سناریو 1: بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال رشد می کند

ساده ترین سناریو. Peter McCormack ، میزبان پادکست “آنچه بیت کوین انجام داد” این سناریو را “روند ادامه” می داند. وی پیش بینی می کند: “این تقریباً قطعیت دارد یا امکان آن بسیار زیاد است.” “بیت کوین در آینده واقعاً فقط کاری را انجام می دهد که اکنون در حال انجام است ، افراد بیشتری آن را قبول می کنند و ارزش شبکه افزایش می یابد.” ما می توانیم بیت کوین را در صندوق های بازنشستگی ، بیت کوین را در صندوق های ثروت حاکمیت و بیت کوین را در ترازنامه های دولت ببینیم.

اما قیمت فقط بخشی از داستان است. Isaiah Jackson ، نویسنده “Bitcoin & Black America” ​​، اظهار داشت که در این سناریو ، بیت کوین می تواند شکاف ثروت را کم کند. جکسون می گوید: “25٪ از جامعه سیاهان در ایالات متحده بدون بانک هستند” و افزود که وقتی پول در زیر تشک جمع می شود ، جوامع کم درآمد به طور نامتناسبی از تورم آسیب می بینند. او می گوید: “تورم به طور مساوی تحمل نمی شود.” “تورم می کشد. به معنای واقعی کلمه.” به همین دلیل است که جکسون وبینارهای منظمی را با گروه های مالی سیاه‌پوست میزبانی می کند و پیام توانمند سازی مالی را از طریق بیت کوین منتشر می کند.

Alex Gladstein ، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر ، معتقد است که این سناریو به تنهایی یک پیروزی خواهد بود. امروز 130 میلیون صاحب حساب بیت کوین وجود دارد و او فکر می کند که تا سال 2030 تعداد کل حساب ها می تواند به 1 میلیارد برسد. گلدشتاین می گوید: “مردم فکر می کنند برای موفقیت بیت کوین باید یک فنجان قهوه با آن بخرید.” “این یک تصور غلط است. برای موفقیت لازم نیست قهوه را با بیت کوین بخرید. “

 

سناریو 2: بیت کوین توسط مقررات خفه می شود
سقوط (شکست)

نیجریه و هند در حال مقابله با بیت کوین هستند. اگر بقیه دنیا هم همین کار را بکنند چه؟ جیسون ویلیامز ، نویسنده کتاب “پول سختی که نمی توانید با آن کار کنید: چرا بیت کوین ارز بعدی ذخیره جهانی خواهد بود” استدلال می کند که وقتی کشورها سعی کرده اند kibosh را روی ارزهای رمزپایه قرار دهند ، هیچ وقت واقعی نمی چسبد. او می گوید: “وقتی هند رمزنگاری را غیرقانونی می کند ، شما فقط به كشور دیگری می روید.” جهان سیال است و به راحتی می توانید تجارت رمزنگاری خود را به جای دیگری برسانید.

جکسون ، که فکر می کند اگر بیت کوین در ایالات متحده ممنوع شود ،این امر باعث می شود بیت کوین کمیاب تر می شود ، “به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا و در نتیجه قیمت می شود ، ممنوعیت کار نمی کند. “

البته شاید درست باشد که تلاش های نظارتی توسط هر کشور محکوم به نتیجه معکوس است ، اما یک سناریوی خاص وجود دارد که حتی به ویلیامز، لحظه ای مکث می دهد.

وی می گوید: “مقررات جهانی واحد”. “این بزرگترین خطر است.” اگر رهبران جهان برای ایجاد یک سیاست واحد درمورد رمزنگاری – مانند توافق نامه آب و هوای پاریس – گرد هم آیند و همه توافق کنند که با اقدامات سخت گیرانه آن را از بین ببرند ، پس این تأثیر می تواند مخرب باشد. ویلیامز می گوید: “اما این واقعاً دشوار خواهد بود”

 

سناریو 3: بیت کوین به ارز ذخیره اینترنت تبدیل می شود
موفقیت

 

این چیزی شبیه سناریوی سازش است. Anthony Pompliano یا “پمپ” می گوید: “بسیاری از مردم به سختی می پذیرند که بیت کوین به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود، اما بیت کوین را مناسب ترین و آسان ترین روش برای ارز ذخیره اینترنت می‌دانند. “

پمپ می گوید ، وقتی از طریق اینترنت چیزی را خریداری می کنید ، نوع ارزاصلی برای خرید تفاوتی ایجاد نمی کند. شما روی یک دکمه کلیک می کنید. یا یک کد QR را اسکن می کنید. واحد پول بی ربط است. پامپ می گوید: “دلار ، RMB یا بیت کوین یا هر چیز دیگری باشد ، باز هم همان روند است” ، افزود که اینترنت “حساسیت معامله” کمتری دارد ، اما لزوما در دنیای واقعی چنین نیست. کلیک کردن برای خرید کتاب در آمازون یک چیز است. خرید یک برش پیتزا چیز دیگری است.

بنابراین بیت کوین می تواند به ارز طبیعی اینترنت تبدیل شود. پامپ می گوید: “هنگامی که از چیزی استفاده می کنید که دارای توافقات محدود مانند بیت کوین باشد ، امکان تجارت جغرافیایی در یک محیط دیجیتالی را فراهم می کند.” این باعث می شود از آنجا که بیشتر بازرگانان در حال تلاش برای دستیابی به مخاطبان جهانی تر هستند ، در آغوش گرفتن بیت کوین به آنها کمک می کند تا به این مهم دست یابند.

 

سناریو 4: “دو مشکل بیت کوین”
شکست

 

Gladstein از بنیاد حقوق بشر فکر می کند شانس دولت ها برای ممنوعیت رمزنگاری بسیار ناچیز است اما او اذعان می کند “یک روش هوشمندانه تر برای دولت ها برای مبارزه با بیت کوین” وجود دارد. در این سناریو ، دولتها استفاده مردم از مبادلات را متوقف می کنند. به طور خاص ، آنها مانع از برداشت وجوه کاربران می شوند.

گلادشتاین می گوید: “من فکر می کنم این بارزترین و قابل قبول ترین حمله است.” این واقعیت جدید را تصور کنید: کاربران ایالات متحده قادر به دسترسی به BTC خود در Coinbase نیستند.

“این اساساً بیت کوین را به بیت کوینی تبدیل می کند که توسط متولیانی که دولت به آن‌ها اعتماد دارند – مانند PayPal یا Coinbase – مدیریت می‌شود و سپس تمام بیت کوین آزاد، تبدیل به بیت کوین در بازار سیاه می شود.” اکنون بیت کوین بازار سیاه می تواند ارزش بالاتری نسبت به بیت کوین منجمد در مبادلات داشته باشد. آیا این نوع ممنوعیت حتی قانونی است؟
گلدشتاین ، به خصوص با توجه به چالش های حقوقی اجتناب ناپذیر و تمام تلاش های لابی گری از طرف جامعه بلاکچین ، هنوز هم این سناریورا بعید می داند ، اما او آن را “عملی ترین چالش رویای بیت کوین” می داند.

 

سناریو 5: مرد مالیات می آید
شکست

 

گلادشتاین می گوید ، این “سبک ترین لمس” است که دولت می تواند برای جلوگیری از استفاده از بیت کوین انجام دهد. اما حتی یک لمس سبک نیز می تواند فلج کننده باشد. به عنوان مثال بگوییم که شهروندان ایالات متحده مجبورند سودهای واقعی سرمایه را با بیت کوین پرداخت کنند. وزیر خزانه داری جانت یلن ایده مالیات برعایدی سرمایه را مطرح کرده است ، بنابراین این ایده حداقل با واقعیت پیوند دارد.

چنین مالیاتی برای همه دارندگان بیت کوین که با صبر و حوصله منتظر سود بیت کوین خود هستند گران خواهد بود و این ممکن است باعث شود تسلا و سایر شرکت های مهم جهان پول خود را به صورت بیت کوین ذخیره نکنند. اگر این اتفاق بیفتد ، خروج آنها از بیت کوین می تواند باعث سقوط بازار شود.

بیت کوین ارزشمند است زیرا مردم معتقدند که ارزشمند است. عکس این نیز می تواند درست باشد. در این سناریو ، مدافعان طلا و افراد مشکوک به بیت کوین مانند Peter Schiff – که زمانی گفته بود بیت کوین “طلای احمق است و هر کسی در نهایت آن را خریداری می کند یک احمق است” – می تواند تا مدتها تصدیق شود.

گلدشتاین آن را نوعی شرط که احتمال بردن آن کم است، می داند. او می گوید: “چنین مالیاتی” توسط بخش خصوصی و افرادی که بیت کوین دارند ، به شدت مورد اعتراض قرار می گیرد “و اضافه می کند که طبق تخمین ها بیش از 10٪ آمریکایی ها صاحب BTC هستند. وی می گوید: “این دموکراسی است.”

وی خاطرنشان کرد که بادهای سیاسی در جهت دیگری قرار دارند که به سمت بیت کوین دوستانه است مانند تمایل شهردار میامی برای اینکه این شهر یک مرکز برای رمزنگاری باشد. ایالت‌ها می‌توانند رقابتی باشند. اگر میامی به یک مقر رمزنگاری تبدیل شود ، پس گلدشتاین فکر می کند به احتمال زیاد سایر شهرها مقررات خود را سست کنند ، نه اینکه آنها را سخت کند. وی اضافه می‌کند که حتی در تلخ ترین سناریو که ایالات متحده تصمیم می گیرد با مالیات مجازات “به دوران تاریک برود” ، ممکن است افراد به کشورهای دیگر با محیط دوستانه مهاجرت کنند. او می گوید: “آنها به سنگاپور یا تایوان یا نروژ می روند.”

 

سناریو 6: بیت کوین برای خرید چند فنجان قهوه استفاده می شود
موفقیت

 

اکثر موافقند که برای موفقیت بیت کوین به عنوان پول نقد دیجیتال ، ابتدا باید به عنوان طلای دیجیتال موفق شود. این یک پیش نیاز است. و این درست است که بیت کوین در حال حاضر به عنوان وسیله مبادله برای پرداخت های بین کشوری ، حواله ها و در کشورهایی با ارزهای کاملاً مشکل ساز استفاده می شود. آندریاس آنتونوپولوس شخصاً به صورت هفتگی از بیت کوین برای پرداخت طراحان وب و مترجمان وب در کشورهای مختلف استفاده می کند و می گوید که “صدها هزار نفر در سراسر جهان” از آن استفاده می کنند.

اما با هر معیاری ، بیت کوین هنوز فقط یک بخش کوچک از معاملات جهان برای کالاها یا خدمات را نشان می دهد. آیا این تا سال 2030 تغییر خواهد کرد؟ چقدر احتمال دارد که بیشتر مردم دنیا از بیت کوین استفاده کنند ، همانطور که شخصی قبلاً نوشت ، برای معاملات روزمره به عنوان “نسخه همتا از پول نقد الکترونیکی” استفاده کند؟
از یک طرف ، گلدشتاین می گوید که در سال 2030 هزینه های معامله ارسال بیت کوین (در لایه پایه) احتمالاً گزاف است. آنها تقریباً باید باشند. در غیر این صورت ، ماینرها، فرآیند ماین را متوقف می‌کنند. وی پیش بینی كرد: “طی قرن آینده ، هزینه ها به یك بخش بزرگتر و بزرگتر از آنچه ماینرها تولید می كنند تبدیل خواهد شد” ، زیرا با گذشت زمان پاداش‌های نصف شده كاهش می یابد و در سال 2140 كه ماین کردن به پایان می رسد ، به صفر می رسد. “من می گویم که تا سال 2030 استفاده از بلاکچین اصلی بسیار گران است. من تعجب می کنم اگر شما می توانید در بلاکچین اصلی بیت کوین، پرداختی کمتر از 100 دلار داشته باشید. “

سپس مسئله قدیمی نوسان قیمت وجود دارد. Raoul Pal ، مدیر سابق Goldman Sachs exec که اکنون ریاست گروه Real Vision را بر عهده دارد ، این را مانعی مهم در مصرف بیت کوین می داند. پال مظنون است كه تا سال 2030 نوسانات قیمت بیت کوین تعدیل خواهد شد ، اما كافی نیست تا بتواند انتخاب مناسبی برای استفاده برای سفارش نان باشد.

در مقیاس نوسان 1 تا 100 – جایی که یک اوراق قرضه 3 یا 4 است و بازار سهام در میدان 20 تا 30 قرار دارد – پال نوسانات فعلی بیت کوین را 70 در نظر می‌گیرد و فکر می کند تا 30 در دهه آینده کاهش یابد. یک پیشرفت است ، بله ، اما هنوز هم مشکل ساز است. پال می گوید: “من به عنوان یک تاجر ، اگر مشاغلی را اداره کنم ، اگر بیت کوین را بپذیرم ، کابوس است.” “زیرا زمانی که ما آن را در ترازنامه حساب می کنیم ، بالا و پایین می رود ، [به اندازه] 20٪ ، 50٪ در یک ماه. من نمی توانم از این طریق یک کسب و کار را مدل کنم. “

اگرچه اکثر موافق اند که استفاده از بیت کوین (همانطور که امروز مشاهده می کنیم) برای خرید یک قرص نان در سال 2030 ممکن است امری گسترده باشد ، آنها این سناریوی بعدی را امیدوارکننده تر می دانند.

 

سناریو 7: بیت کوین معاملات سریع را تأمین می کند
موفقیت

 

وارد شبکه رعد و برق شوید. الیزابت استارک پیش بینی می کند: “بیشتر کاربران حتی نمی دانند که از Bitcoin و Lightning استفاده می کنند ، دقیقاً مانند اینکه کاربران اینترنت نمی دانند از TCP / IP استفاده می کنند.” از چه فناوری برای ارسال یک عکس برای دوست خود استفاده می‌کنید؟ هیچ نظری ندارم. اما کار می کند. استارک فکر می کند پول با بیت کوین به عنوان پایه به همان شیوه کار خواهد کرد. وی توضیح می دهد: “بیت کوین می تواند پروتكلی باشد كه معامله در اینترنت را پشتیبانی می كند ، از پرداخت های فرامرزی تا پرداخت های قرارداده شده در برنامه های گپ گرفته تا بازی تا حمایت از هنرمندان و خالقان.”

پامپ با این موضوع موافقت می کند و پیشنهاد می کند که بیت کوین به عنوان پول نقد دیجیتال ممکن است مورد استفاده “هالتر” باشد.(استراتژی سرمایه گذاری هالتر استراتژی سرمایه گذاریی است که در آن سبدی شامل ترکیبی از دارایی های بسیار ایمن و دارایی های احتمالی ناپایدار است .) او می گوید که مردم تمایل دارند روی “میانه” معاملات تمرکز کنند. محدوده 20 تا 50 دلار ، اما جایی که بیت کوین می تواند بدرخشد بزرگترین و کوچکترین معاملات است. آیا برای بستن یک معامله تجاری نیاز به ارسال 20 میلیون دلار به زوریخ دارید؟ پس بیت کوین ارزان ترین روش برای انجام آن است. آیا می خواهید به یک دوست یک نیکل ، به عنوان خفن ترین هدیه تولد جهان ارسال کنید؟ همانطور که پامپ می گوید ، “شما می توانید یک پنی به صورت رایگان از طریق شبکه رعد و برق ارسال کنید.”
گلدشتاین این نوع راه حل های لایه ای را آخرین فصل در یک داستان اقتصادی طولانی تر می داند. او می گوید: “پول همیشه به صورت لایه لایه مقیاس بندی شده است.” “به این فکر کنید که چه زمانی در زمان استاندارد طلا زندگی کردیم. مردم با طلا در جیب خود راه نمی رفتند. ” در عوض ، کیف پول های ما با اوراق‌های کاغذی طلا پر شد. این یک لایه بود. به زودی لایه های بیشتری دنبال شد. “شما فقط می توانید تعدادی از معاملات را با طلا انجام دهید ، و معاملات بیشتری را با پول نقد انجام دهید. و سپس معاملات بیشتری با کارت های اعتباری امکان پذیر می‌شود. “

این همان چیزی است که او فکر می کند ممکن است در دهه آینده با بیت کوین اتفاق بیفتد. با ادامه مقیاس گذاری بیت کوین ، زیرا در لایه پایه تنها هفت معامله در ثانیه وجود دارد ، گلدشتاین انتظار دارد که این معاملات “مانند یک کشتی کانتینر غول پیکر ، معاملات بزرگ ، چاق و معنی دار در آینده” باشد. هر یک از این ظروف (معاملات لایه پایه) می تواند شامل یک میلیون معامله کوچک باشد. او می گوید: “من و شما می توانستیم یک سال کامل را در تعامل در شبکه رعد و برق بگذرانیم ، بدون اینکه از زنجیره اصلی پول خارج کنیم.”

و دقیقاً چگونه طلوع مالی غیرمتمرکز (DeFi) به همه این موارد پی می برد؟ آیا DeFi به بیت کوین می آید یا بیت کوین به DeFi می رود؟ پامپ سریع می گوید که بیت کوین DeFi است. او می گوید: “بیت کوین پروردگار مالی غیرمتمرکز است.” “این پول غیرمتمرکز است.” او احساس اطمینان می کند که بیت کوین و پروژه های فعلی DeFi (مانند وام های غیرمتمرکز ، خرید اوراق بهادار ، گرفتن وام) سرانجام به نوعی ادغام می شوند ، حتی اگر رابطه دقیق همچنان موجود نباشد.
در آینده پرداخت های خرد با بیت کوین و شگفتی غیرمتمرکز ، معاملات روزمره را می توانند خودکار کند. پول به راحتی جریان می یابد. “چرا فقط هر دو هفته حقوق می گیرید؟” از پمپ می پرسد. “چرا هر روز در پایان روز حقوق دریافت نمی کنید؟ چرا هر ساعت حقوق نمی گیرید؟ این یک مشکل فناوری است. ” این فقط یک مثال است.

 

سناریو 8: روز رستاخیز: شبکه به نوعی خراب می شود
شکست

 

بیت کوین هرگز هک نشده است. این شبکه ضد گلوله است. بیت کوین از بانک شما ایمن تر است. اینها بحثهای رایج در مورد بیت کوین است. امنیت یکی از اصول بستر آن است. اگر آن امنیت به خطر بیفتد؟

این می تواند بازی تمام شود ، با آخرین خنده پیتر شیف.

شکست قوی سیاه می تواند به چندین شکل مختلف باشد: حمله 51٪ ، حمله به محاسبات کوانتومی ، یا نوعی خطای شبکه یا خرابی که حتی رویای آن را هم نداریم – چیزی که دونالد رامسفلد زمانی “ناشناخته های ناشناخته” نامید.

علاقه مندان به بیت کوین ، شاید جای تعجب نداشته باشد ، این را ممکن می دانند اما بعید به نظر می رسد. گلدشتاین می گوید: “این هزینه شامل می شود – و نه فقط هزینه ، بلکه امکان پذیر است – به دست آوردن تجهیزات استخراج کافی برای یک شرکت یا دولت و از بین بردن یا دستکاری بلاکچین بیت کوین ، فوق العاده است.” او استدلال می کند که علاوه بر هزینه (حداقل 5 میلیارد دلار) ، تولید تجهیزات استخراج به خودی خود زمان می برد و تمام این تجهیزات در حال حاضر از تابستان به فروش می رسد. کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی وجود دارد. بنابراین گلدشتاین فکر می کند “این ایده که شما قصد دارید تجهیزات کافی استخراج بیت کوین را برای “دستکاری شبکه” تولید کنید بعید است.

در مورد هک های محاسبات کوانتومی؟ پامپ می گوید: “من فکر می کنم این یک تمرین فکری شگفت انگیز است که تقریباً صفر درصد واقعیت دارد.” استدلال او: “هرچه توانایی فناوری مخرب تهاجمی افزایش یابد ، توانایی فناوری دفاعی نیز افزایش می یابد. در رمزنگاری ، این یک بازی گربه و موش است. ” علاوه بر این ، پمپ می گوید ، اگر شما به طور تصادفی به یک کامپیوتر کوانتومی دسترسی پیدا کنید ، “این اولین چیزی نیست که حمله خواهید کرد” زیرا ارزش آن را از بین می برید و از منافع آن بهره مند نمی شوید ، و بنابراین شما هدف بزرگتری را انتخاب می کنید.
تحلیلی از Deloitte با عنوان “رایانه های کوانتومی و بلاکچین بیت کوین” خاطرنشان کرد که در شکل فعلی ، بله ، درست است که محاسبات کوانتومی توانایی هک بیت کوین را ندارند … اما این می تواند تغییر کند.

 

سناریو 9: بیت کوین فیات را سرنگون می کند
موفقیت مضحک

آیا بیت کوین می تواند تا سال 2030 فیات را سرنگون کند و آن را به عنوان پول رایج جهان جایگزین کند؟

من فقط این سناریو را به عنوان بررسی واقعیت لحاظ می کنم. تقریباً با هرکسی که صحبت کردم – از جمله سرگشته ترین گاو نرهای بیت کوین – این را بسیار بعید می دانند. به سختی می توانید گاو بیت کوین پرشورتری از جیسون ویلیامز را پیدا کنید که نام کاربری توییتر او به صورت سهمی وار برو، است. او اطمینان دارد که بیت کوین سرانجام به یک ارز ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد و می گوید: “دیدن بیت کوین 1 میلیون تا 1.5 میلیون دلار تا سال 2028 برای من واقعاً آسان است و فکر می کنم دیدن بیت کوین 5 میلیون دلاری تا سال 2030 برای من بسیار آسان است. ، “اما حتی ویلیامز نمی بیند که بیت کوین به طور کامل جایگزین فیات تا سال 2030 شود.

فیات حداقل در برخی ظرفیت ها احتمالاً در اینجا می ماند. گلدشتاین می گوید: “در طول زندگی ما ، به معنای 60 تا 100 سال آینده ، من فکر می کنم که همیشه ارز فیات وجود دارد و همیشه پول شرکتی است.” “من فکر می کنم دولت ها همیشه قادر به صدور بدهی و داشتن ارزهای فیات خواهند بود” ، اما او اضافه می کند که با افزایش شهرت بیت کوین ، “توانایی آنها برای کنترل جهان کمتر خواهد شد.”

سناریو 10: خیانت بیت کوین
(بسته به دیدگاه شما موفقیت یا شکست است)

آندریاس آنتونوپولوس ، که با اشتیاق و شیوایی در مورد قدرت بیت کوین برای بانکدارکردن افراد بدون بانک و بهبود زندگی افراد در سراسر جهان صحبت می کند، می گوید: “جریان اصلی” تقریباً همین کاریکاتورغربی است که کارن با کارت ویزا خود در میسی خرید می کند. “اما این جریان اصلی نیست. در واقع این [گروه] نخبگان بسیار ممتاز در این کره خاکی هستند. ”
روشی که آنتونوپولوس می بیند ، تنها 13 درصد از جمعیت انسانی تحت دموکراسی های لیبرال با یک سیستم ارزی پایدار یا ذخیره زندگی می کنند. (او برای این آمار از الکس گلادشتاین استناد می کند.) پیام اصلی آنتونوپولوس: “87٪ دیگر” جریان اصلی هستند. او می گوید: “این همه درباره 6 میلیارد نفر دیگر است.” “این جریان اصلی است. این جریان اصلی بشریت است و جریان اصلی بشریت به ارزهایی نیاز دارد که فراتر از حدس و گمان است. ”
بنابراین برای آنتونوپولوس ، ترسناکترین سناریو این است که در تلاش برای جلب 13٪ – وال استریت ، ایلان ماسک ، جی پی مورگان ، دلالان و سرمایه گذاران غربی – بیت کوین به 87٪ بزرگتر خیانت می کند.
با این حال ، حتی در سناریوی خیانت بیت کوین ، آنتونوپولوس به آینده و قدرت کلی ایده آل های بیت کوین خوش بین است. وی می گوید: “آنها می توانند آنچه را كه امروز بیت کوین می نامیم ، انتخاب و تضعیف كنند و به خطر بیاندازند ، اما در این صورت ، ایده اصلی با همان نام یا نام دیگری بازسازی می شود”
در پایان ، آنتونوپولوس فکر می کند که شاید “آنها سعی خواهند کرد کت و شلوار بپوشند و کراوات کنند ، اما در نهایت شکست خواهند خورد.”

 

سناریو 11: صندوق بین المللی پول یک رقیب بیت کوین ایجاد می کند
شکست

پس از دیدن سناریوهای مختلف نزولی که او همه آنها را قانع کننده نمی‌داند ، پال لبخندی حیله گر می‌زند. او می گوید: “اینجا یک فکر خارج از جعبه است.”
سپس او سناریوی جدیدی را رو می‌کند.
برای شروع ، اگر صندوق بین المللی پول یک ارز دیجیتال جهانی ایجاد کند ، چه می کنید؟ این ایده جدیدی نیست. اگر این واحد پول جهانی سبد ارزهای ملی باشد چه می کنید؟ این نیز یک ایده جدید نیست ، و همچنین چیزی است که صندوق بین المللی پول قبلاً در نظر گرفته است. اما سپس یک پیچ و تاب اضافه می کند: هر کشوری فقط در صورت توافق برای محدود کردن چاپ پولی خود به 2٪ در سال مجاز به پیوستن به سبد است. این امر ناگهان بازگشتی را به وجود می آورد که مسلماً گرانبهاترین کیفیت بیت کوین است: کمیابی.

پال می گوید: “چیزی شبیه به آن بسیار جالب است.” “این بدان معنی نیست که از شر بیت کوین خلاص می شود ، اما باعث می شود تصویب آن کمتر باشد.” همانطور که پال آن را می بیند ، ایده آلیست های بیت کوین ممکن است از مزایای فلسفی ارز رمزنگاری شده – غیرمتمرکز بودن ، دسترسی آزاد به همه ، بدون لمس برای دولتها یا بانک ها – استفاده کنند ، اما برای بسیاری ، جذابیت واقعی در کمبود آن است. “دنیای واقعی این است که … من فقط می خواهم قبض های خود را پرداخت کنم ، درآمد کسب کنم. من می خواهم با مردم تجارت کنم. آرمان گرایی تجارت من را اداره نمی کند و هزینه وام من را پرداخت نمی کند. “” به گفته Pal ، برای این مجموعه بزرگ از علاقه مندان به بیت کوین ، کمبود مهم است. بنابراین صندوق بین المللی پول می تواند تلاش کند و کمبود خود را ایجاد کند.
چقدر پال این سناریو را ممکن می داند؟ پاسخ من را شگفت زده می کند.
پال می گوید: “حدس من بسیار زیاد است.”
او می‌گوید: صندوق بین المللی پول می داند که یک مشکل چاپ پول دارد ، “و این باعث می شود دارایی به مناطق دیگر برود و باعث ایجاد یک سیستم ناپایدار شود.” بنابراین اگر صندوق بین المللی پول توانایی ایجاد سکه ای را دارد که در آینده کمیاب است -چرا آن را امتحان نمی کند؟

پال تصریح می کند که او ازاینکه صندوق بین المللی پول در حال برنامه ریزی برای ایجاد چنین سکه جهانی کمیابی باشد، اطلاعی ندارد و بعید به نظر می رسد به زودی این اتفاق بیفتد.

 

سناریو 12: مریخ بیت کوین
موفقیت

نگاه Isaiah Jackson به یک جایزه آبدارتر است. وی پیش بینی می کند: “من فکر می کنم که در سال 2030 یک سفینه فضایی در مریخ داشته باشیم و آنها از طریق ماهواره معامله رمزنگاری شده را انجام خواهند داد.”

شوخی نمی کند جکسون خاطرنشان می کند که ایلون ماسک ، استعمارگر برجسته مریخ ، در حال حاضر یک گاو نر آواز بیت کوین است. اگر ماسك موفق شود انسانها را به مریخ بیاورد و آنها نوعی جامعه و تمدن جدید ایجاد كنند، “آنها نمی خواهند پول نقد بپردازند. هیچ وقت.” وی اضافه می کند که Blockstream زیرساخت های لازم برای پرداخت ماهواره‌ای را دارد ، بنابراین می‌توانید به معنای واقعی کلمه از بیت کوین در فضا استفاده کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

 

 

تماس با فاوین

 

 تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان خواجه عبدالله،
پلاک۱۳۳، طبقه۲، واحد۵

 ۰۲۱-۲۲۸۷۰۱۳۰

 [email protected]

 Favin.ir

 کد پستی : ۱۶۶۱۷۱۶۳۹۶

     

 

X